انواع سقف شیبدار

انواع سقف شیبدار

معرفي سقف شيبدار

سقف شيبدارعموما در اقليم هاي سرد و پر بارش براي جلوگيري از نفوذ آب به داخل ساختمان از سقف هاي شيبدار استفاده ميشود . در اين نوع سقف سازه اي توسط آهن کشي و گاه فلزات ديگر ايجاد ميشود و پوشش سقف شيبدار بر روي آن نصب ميشود
در گذشته جهت برپايي خرپا ها و طاقها جهت اجراي سقف از تيرچه هاي چوبي استفاده ميگرديده و بنا به شرايط جوي و جغرافيايي نوع پوشش سطح آن نيز انتخاب ميشد.

انواع پوشش سقف

سازه نگهدارنده سقف شيبدار در تمامي انواع کم و بيش مشابه است و در جقيقت نوع پوشش نهايي به کار رفته نوع سقف شيبدار را مشخص ميکند.پوشش سقف شيبدار در گذشته عموما آردواز و پس از آن از جنس سفال بود که داراي سوراخهايي بودند و عملا با سيم فلزي بر روي سازه اسکوپ ميشدند . اما امروزه عموما از متريالهاي سينتيتک عايق رطوبت براي پوشش سقف شيبدار استفاده ميشود که هم وزن کمتري دارند ، هم ظاهر بهتري .

۱-سقف هاي شيبدار ورق هاي فلزي:

اين نوع پوشش از ارزان ترين نوع پوشش سقف مي باشد که داراي چندين طرح ميباشد ولي عملا تمامي آن ها يک کاربرد ،مزايا و معايبي دارند.

از معايب اين نوع سيستم عبارتند از:
۱-عدم تشکيل عايق مناسب برودتي وصوتي
۲-وزن بالا
۳-عدم ثبات رنگي
۴-ايجاد بهمن برفي

۲-سقف هاي شيبدار سفالي

اين پوشش از سقف داراي زيرسازي فلزي بوده که تايل هاي سفالي به صورت اورلب بر روي يکديگر سوار ميشوند، اين سيستم پوششي معمولا داراي رنگ آجري ميباشد که در صورت تمايل ميتوان بنا به سليقه ي خود آن را رنگ کرد.

معايب:
۱-وزن بسيار بالا
۲-عدم آب بندي مناسب
۳-نياز به مهار تک تک تايل ها
۴-اجراي سخت
۵-هزينه حمل ونقل بالا
۶شکننده گي بالا

۳-سقف هاي شيبدار تايل سنگريزه اي

اين نوع سيستم يکي از بروز ترين سيستم هاي پوششي ميباشد که به دليل اجراي آسان و رنگ بندي هاي متنوع بسيار مورد توجه آرشيتکت ها و کار فرمايان قرار گرفته است. جنس اين نوع ورق ها از آلياژ آلوزينک بوده و در مقابل عوامل جوي ،باران هاي اسيدي و اکسيداسيون داراي مقاومت بسيار بالايي ميباشد.انواع سقف شیبدار

مزايا:
۱- وزن بسيار پايين
۲-وجود سنگريزه هاي رنگ طبيعي و مقاوم
۳-نصب سريع و آسان
۴-آب بندي مناسب
۵-عايق در برابر صداي باران
معايب:
۱-مقاومت پايين در برابر تردد

۴-سقف شيبدار شينگل

از بروزترين زيباترين و مقاوترين سيستم هاي پوشش سقف هاي شيبدار ميباشد که به دليل مقاومت بالا ، تنوع طرح و رنگ، وزن پايين، وايجاد عايق برودتي و صوتي در سازه روز به روز بيشتر مورد توجه قرار ميگيرد.
شينگل بر پايه ي قير پليمري مقاو شده با فايبر گلاس مي باشد که با گرانول هاي خود رنگ پوشش داده شده و داراي مقاومت رنگي بالايي ميباشد.انواع سقف شیبدار

مزايا:
۱- وزن پايين
۲- تنوع رنگي بالا
۳- آب بندي بسيار قوي
۴- نصب سريع و آسان
۵- امکان تردد بالا
۶- ايجاد عايق صوتي و برودتي
۷- جلوگيري از ايجاد بهمن برفي
۸- قابل تعويض
۹- عمر ولاني
۱۰- بدون آزبست و مواد شيميايي مضر

انواع سقف شیبدار